Bintang Bintang: love Allah

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Hi... selamat datang.jangan lupa follow tau sayang.sayang sayang sayang ❤


owner

Contact Me

credits
08:56 | 0 Cloud(s)
love Allah

Assalamualaikum 
hai semua . dah lama sekali efa tak post cerita baru kat blog ni . dah berhabuk dah blog efa ni. okay harini efa cuba kemaskan balik ,biar bagi cantik ...... 
sebelum tu . . . . .. 
gambar pembuka bicara ...... 
tiada siapa yang tahu apa yang tersirat dalam gambar ini melainkan Yang Maha Esa :) 
persahabatan bukan seperti percintaan ... persahabatan adalah satu ikatan yang menyatukan hati dan jiwa tanpa merasa sedikit perasaan yang anih pun . persahabatan adalah satu perhubungan saya sukar untuk dipisahkan . persahabatan berbeza dengan KAWAN . kawan hanya sementara tapi persahabatan adalah selamanya . 
senyuman .....
senyum tanda bahagia . sedih tanda kecewa. tak semestinya . yang senyum itu adalah untuk menghadapi kecewa dan yang sedih itu adalah untuk mensyukuri kebahagiaan ... 
manusia boleh berubah .... 
sejahat manapun manusia itu dia pasti boleh berubah menjadi yang lebih baik . dan pastinya Allah mengampuninya disaat dia ikhlas memohon keampunan :) 



jauh dari sudut hati diriku kembali kembali kepada Ya Rabbi .. 
sejak musibah yang berlaku pada kami sekeluarga efa melihat cahaya hidayah untuk diri efa . 
dulunya efa seorang yang bersosial . keluar pakai tudung tapi lengan tangan ,dada tak menutupi . 
efa bukan muslimah yang dicari 
Alhamdulillah,berkat doa seorang ibu .. perubahan demi perubahan efa lakukan .
cinta .. 
efa tak kenal lagi erti cinta 
tapi cinta pada Allah 
efa mengerti . 
indahnya mengenali Allah . indahnya bersama Allah . tenangnya bersama Allah , tidak ada rasa sedikitpun rasa kecewa . efa pernah menyukai seseorang . efa pernah menyayangi seseorang . tapi apabila efa mendengar kata kata dari akhi arel . hati efa tenang menyayangi seseorang itu 'mencintai atau menyayangi seseorang itu biarlah dalam keadaan sederhana. biarkan dia memilih siapa yang dia mahu .tak perlu berharap selagi dia bukan yang halal untuk kita, hanya berdosa:' menyayangi Allah itu biarlah selebihnya. berusaha untuk menjadi hamba yang terbaik untukNya .. 
usaha demi usaha .. 
SAHABAT ... 
mengenali seorang sahabat ...... sahabat yang bermaksud sebuah ikatan yang boleh berkongsi suka dan duka antara satu sama lain . 

okay efa tak tahu nak post apa dah . hihihihi inshaAllah kalau ada rezeki,masa,dan waktu yang lapang efa akan post entry yang lebih menarik lagi . maaf andai tersalah kata, tersalah eja .. mohon dimaafkan . terima kasih ... Assalamualaikum ... wassalam :) 


0 Comments:


Post a Comment