Bintang Bintang: Harta Yang Paling Berharga

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Hi... selamat datang.jangan lupa follow tau sayang.sayang sayang sayang ❤


owner

Contact Me

credits
00:21 | 0 Cloud(s)
Harta Yang Paling Berharga

assalamualaikum .. okeh ! aiyfa update agi ,suke tak ? huhuh  ,
oke topik aiyfa ary neh , aiyfa nak kongsikan crita dengan korang semue nye ,
nak tanye ape maksud "harta yang paling berharga "? hah tau tax ? tak tau ?oke neh lha topik aiyfa hari neh yang nak berkongsi cerita dengan korang semua ..
maksud "harta yang paling berharga"neh ialah ,harta kasih sayang ,harta keluarga , harta kesihatan ,dan harta ibadat :)
harta kasih sayang dan harta keluarga neh sangat berharga .. itu harta yang berada pada diri kite semuenye ..
kalau harta kekayaan ,harta emas ,  harta karun ker , pape je lha .. heheh :D just harta untuk didunia aje , di akhirat bukan boleh ker bawak mati  ? jadi jangan lha berbangga sangat yang kiter neh ade harta mcm tuh , biasa lha manusia , kalau daa nampak bende yang chantek dan bagi dorang berharga memang betul2 riak dan batak , baru dapat harta sdikit daa bangga dan berlagak .. contoh nye bile seseorang diwarisi oleh ayah atau ibu untuk menjaga harta dorang dan asing2kan pada adex beradik dia , bile dea daa dapat harta tuh , dea jadi batak , dan kedekut , tak nak bahagi2kan harta yang diwarisi oleh emak ayah dea , mcm2 alasan nax mempertahankan duit tuh , kate nak sedekah pada anak2 yatim lha , padahal untuk diri sendiri , tak bertanggungjawab lansung kan ! patut nye bile kite daa dilantik mewarisi harta pusaka ibu ayah kite, patut nye harta tuh kite sedekahkan pada yang memerlukan ke , hajikan ker ibu ayah kite , bila daa ade balance baru agih2kan pada adik beradik kite ,uat perbelanjaan dorang , tuh pon susah ke ? haiyo ~
hari tuh aiyfa pergi rumah mak cik tuh , kawan emak aiyfa jugax lha , aiyfa dengar perbualan dorang .. dorang cakap mcm neh " kite kalau pergi kenduri ke , ke pekan ke , bile terserempak dengan kawan2 lame kite , ade ke dorang tuh tnye kasut kite beli tuh berapa ? ade ? tak ade kan , yang orang tnye anak kamu tuh umur nye berapa , tuh je orang tnye , jadi harta kite neh adalah anak aje " tuh lha yang aiyfa dengar , jadi harta kite neh yang paling berharga adalah keluarga , patutnye kite bangga bile kite ade keluarga , cube bayang orang yang tade keluarga ? kesian kan :) dorang tade harte keluarga ,tade harta kasih sayang , kite yang ade neh , perlulah ^bersyukur^ oke :)
okay lha korang nanti aiyfa update lagi eh , baibai semuanyee :) assalamualaikum
http://www.smileycodes.info

0 Comments:


Post a Comment