Bintang Bintang: belajar menerima dugaan dan cubaan

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Hi... selamat datang.jangan lupa follow tau sayang.sayang sayang sayang ❤


owner

Contact Me

credits
09:22 | 0 Cloud(s)
belajar menerima dugaan dan cubaan

Assalamualaikum .. hai ape khabar sehat ? saya harap anda sihat ...
disini saya ingin memberitahu ... bahawa saya baru sahaja menerima cubaan yang terlalu berat ... dan kini .. dengan hati yang tabah .. saya bersabar dan terus berdoa kepada Allah ... tetapi dengan berkat doa ibu dan bapa saya ... saya telah mengalami perkara yang terlalu pelik ... saya perlu melakukan pemedahan ... tetapi ... tiba2 pemedahan tuh tidak menjadi kerana saya kembali stabil ... Alhamdulillah .. harap perkara itu tidak akan berlaku lagi ... kerana perkara itu lah yang membuat saya patah semangat 
aminnn ^^ 
dan hari ini saya nak ajar korang cara-cara macam mana menerima dugaan atau cabaran ...
  1. korang mesti mendekatkan diri dengan Allah .. bawa berdoa .. dengan cara ini korang boleh tenang ... lagi-lagi membaca al-Quran .. insyallah .. korang akan tenang ^^
  2. yang ini korang perlukan motivasi .. atau kaunselor ... tuh lah berguna nya sekolah menganjurkan kelab bimbingan kaunseling .. sebab dengan itu korang boleh meluahkan perasaan korang kat kauselor itu .. dan boleh menceritakan masalah yang korang hadapi .. insyallah .. dorang dapat memberi korang motivasi yang bernas dan boleh membantu korang ^^
  3. korang mesti memerlukan ketenangan kan ? huhuh .. saya syor kan korang pergilah sesuatu tempat yang terlalu nyaman .. dan luas ... contohnye pergi bercuti ker .. pergi taman ker .. mner2 lha ... kalau susah sangat .. saya bagitahu eh ? tiap-tiap malam korang pergilah tengok bintang ... insyallah tenang ... nnti .. sye pernah melakukan nya ... dan alhamdulillah ... ia berkesan .. saya harap korang pon akan berkesan juga ^^
  4. perkara keempat pula ... korang kene berani berjumpa dengan ibu bapa korang dan menceritakan masalah korang insyallah ... dorang akan cuba membantu korang 
  5. dan last sekali ... korang mesti kene sabar .. kawal perasaan marah itu atau tension korang .. jangan cuba melepaskan masalah korang menjadi kegaduhan .. oke ? banyak kan bersabar ^^
korang paham ? cubalah lakukan ini .. dan insyallah ia akan BERJAYA ^^
~wassalam~

0 Comments:


Post a Comment